Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił skargę konsorcjum Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz, osobno, skargę Newagu w sprawie przetargu Kolei Mazowieckich na rekordowo dużą liczbę elektrycznych zespołów trakcyjnych. Poinformował o tym przewoźnik.
Trzy lata trwał proces dotyczący największego w Polsce przetargu na elektryczne zespoły trakcyjne. Ostatecznie na początku września 2021 Sąd Okręgowy w Warszawie wydał wyrok korzystny dla Kolei Mazowieckich.
Przypomnijmy: Konkurenci Stadlera w przetargu: konsorcjum Pesy i ZNTK a także Newag, podnosili zarzuty dotyczące deklarowanego w ofercie poziomu zużycia energii przez pojazdy Stadlera oraz poziomu ceny zaoferowanej w przetargu. Określili ją jako "rażąco niską".
Odwołania producentów zostały już wcześniej oddalone przez Krajową Izbę Odwoławczą (KIO) wyrokiem z 4 grudnia 2017 r. i w 2018 r., co stało się podstawą do podpisania ramowej umowy na dostawę 61 zespołów trakcyjnych Flirt III o łącznej wartości 2,2 miliarda złotych. Konkurencja nie dała za wygraną i procesowali się w warszawskim sądzie okręgowym.
– W wydanym wyroku sąd oddalił skargi 9…) na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 grudnia 2017 r., uznając tym samym, że rozstrzygnięcie postępowania przetargowego pod nazwą "Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych”, polegające na wyborze oferty firmy Stadler Polska jako najkorzystniejszej, było zgodne z prawem, a zarzuty zawarte w skargach są niezasadne – napisała Donata Nowakowska, rzeczniczka prasowa Kolei Mazowieckim.
Z końcem sierpnia Koleje Mazowieckie miały w swoim taborze już 19 Flirtów.
Piszemy o tym tutaj.